Nepieciešamība izveidot savu pārstāvniecību web vidē, ir gan praktiska rakstura – Jūs tur varēs atrast, varēs parādīt darbus, produktus utt, gan arī stila un mārketinga jautājums. Sava veida biznesa atribūts. Kā vizītkarte , uzņēmuma zīmogs , zīmols un tamlīdzīgi. Nākas saskarties ar situācijām, kad klients vēlas veidot savu vietni, bet nav informēts vai viņam vienkārši nav tā minimuma zināšanu, kuras nepieciešamas lai uzsāktu, un piedalītos web vietnes izstrādē. Ar šī raksta palīdzību, mēģināšu izveidot nelielu palīgu šajā procesā. Nedomāju, ka citiem webmeistariem situācija būtu savādāka. Ideālā variantā būtu, ja jums jau būtu vīzija, ko jūs gribat redzēt savā lapā, kādās toņu gammās, ar kādiem fontiem utt. Varbūt ir kāda līdzīga vietne, kuras risinājumi Jums ir interesanti. Labs webmeistars palīdzēs jums noorientēties un izveidot patiešām “Savu” dizainu.

Par šo tēmu, vairāki noderīgi raksti mūsu RedPill SEO blogā

Tehniskā daļa

Pirmais darbs – apdomāt web vietnes nosaukumu . Ideāli, ja nosaukumā ietverts uzņēmuma, jeb darbības saturs. Tas vienkāršo Jūsu vietnes atrašanu web vidē. Izvairieties no nosaukumiem, kuri atgādina jau esošus, stabilus, zīmolus, arī no pārāk gariem nosaukumiem ieteicams izvairīties. Ja iespējams, pārbaudiet vai šāds nosaukums nav bijis, un ja ir, tad ar kādu mērķi ticis lietots. Informāciju par paša nosaukuma iegādi varat iegūt nic.lv . Šobrīd reģistrēt nosaukumu ir tiesīgi aptuveni 90 uzņēmumi Latvijā. Varat to iegādāties pie jebkura hostinga pakalpojuma sniedzēja. Ja jūtieties nedroši – varat uzticēt šo jautājumu atrisināt savam izvēlētajam webmeistaram.

Piebilde. Būtiski. Ja uzticat šo pasākumu webmeistaram, tad pārliecinieties, ka darījums notiek ar jūsu rekvizītiem un īpašumtiesības ir nodrošinātas uz jūsu vārda.

Piebilde. Piereģistrējot savu vietni jūs saņemsiet reģistrācijas datus e-pastā. Tā ir būtiska informācija, kas tālāk būs nepieciešama web vietnes darbībai. Tāpat arī pats epasts, kuru uzrādījāt, veicot reģistrāciju. Tas kalpo par sava veida identifikatoru, dažādu darbību veikšanai ar web vietnes nosaukumu un hostingu.

Lai vietne darbotos, ir nepieciešams to izvietot Internetā , publiski pieejamu. Tas ir hostings. Ir daudz kompāniju, kas sniedz šādu pakalpojumu un neradīsies grūtības, kādā no tām atrast mājas. Par piemēru, varu minēt Garmtech Nano Latnetu
Saņemt konsultāciju, kādu tieši tarifa plānu, veidu izvēlēties, jūs tāpat varat saņemt šo kompāniju atbalsta dienestos, vai arī pie sava webmeistara. Ja hostings ir iegādāts – atliek izvietot tur vietni un jūs būsiet pieejami pasaulei. Cenas ir salīdzinoši līdzīgas. Der jebkura hostinga kompānija šeit, vai ārpus LV. Par hostingu ārzemēs var vairāk palasīt SEO un optimizācijas darbu sadaļā.

Piebilde. Piereģistrējot savu vietni jūs saņemsiet reģistrācijas datus e-pastā. Tā ir būtiska informācija, kas tālāk būs nepieciešama web vietnes darbībai. Tāpat arī pats epasts, kuru uzrādījāt, veicot reģistrāciju. Tas kalpo par sava veida identifikatoru, dažādu darbību veikšanai ar web vietnes nosaukumu un hostingu.

Jaunums

Nosakiet savas prioritātes. Vai tā būs statiska web vizītkarte , jeb vienkārša informācijas nesēja internetā – pasīvas pārdošanas modelis, vai arī, vēlaties ko vairāk – piedāvāsiet savus produktus , pakalpojumus , mērķtiecīgi virzot , rāpsieties topos un mēģināsiet celt pārdošanas un pakalpojumu apjomus.

Ja tā ir Vizītkarte, tad uz sarežģītu lapu tērēties nav vajadzības, ja vien plānā nav ar laiku mainīt savu attieksmi. Noderēs jebkāda CMS vai vienkāršā HTML vai xHTML lapa. Visvienkāršākajā variantā, jums nebūs iespējas mainīt saturu patstāvīgi. Bet statiskām lapām kontenta maiņa ir reta. Varat vienoties ar vebmeistaru par kādu samērīgu atlīdzību, lai izmaiņas tiktu veiktas servisa ietvaros. Par web vietnes tālāko apkalpošanu, varat palasīt sadaļā “par SEO optimizāciju un servisu“. Ietaupījumu uz vienkāršākas vietnes izstrādes izdevumiem, varat ieguldīt tiešām skatāmā un pārdomātā dizainā. Tā tomēr ir jūsu uzņēmuma seja, pieejama jebkuram apmeklētājam.

Piebilde. Pēc pāris gadiem, šī jūsu lapa, tehniski būs morāli novecojusi – kā vizītkarte noteikti darbosies nevainojami, bet aktīvais mārketings būs apgrūtināts un ar ierobežotām iespējām.

Ja nodomi ir lielāki – aktīva darbība, topi utt, tad nāksies šķirties no lielākas summas. Neglābjami. Varianti ” ar vienkārši un lēti ” ir apskatīti šī raksta ” mītu ” sadaļā. Ja tomēr gribat darboties aktīvi, piesaistīt klientus un vēlaties būt ” atrodamami ” , tad arī ieguldījumam web vietnes izstrādē būtu jābūt adekvātam.

Web vietnes tehniskā daļa.

Webmeistariem , izstrādātāju uzņēmumiem parasti jau ir savas , pieslīpētas , web vietņu iestrādnes . Tas paātrina vietnes tapšanu, atvieglo servisa apkopi pēc vietnes nodošanas ekspluatācijā. Varat izvēlēties arī publiski pieejamos WordPress , Joomla , DLE , Drupal Opencart utt. vietņu kodolus, tādu būs daudz. Vai arī maksas risinājumus. Šis jautājums būtu konsultācijas vērts – lai jūsu web vietnei būtu piemērotākais risinājums. Jebkurā variantā, šeit jums nāksies uzticēties vietnes izstrādātājam. Var iegādāties arī jau gatavu vietnes modeli, atliks vien ievietot savus tekstus un attēlus, bet šai gadījumā, internetā būs vēl vairākas tādas pašas vietnes un tehniski būs jāiztiek ar tām iespējām, kuras šai modelī būs “iebūvētas”.

Vizuālais noformējums.

Vizuālo veidolu – kažociņu (template) veido web dizaineris. Ir iespējams, par salīdzinoši nelielām summām, iegādāties jau gatavus mājas lapas risinājumus, bet tie atkal var būt ierobežojoši, kad izstrādes laikā gribēsiet mainīt kādus parametrus. Vizuālais noformējums – patiešam gaumes jautājums. Vien vēlams salikt visu tā, lai vietne var pildīt savu uzdevumu. Vietne ir domāta apmeklētājiem, tādēļ uzsvars liekams uz funkcionalitāti un apmeklētāju interesēm. Tekstus sagatavojiet elektroniskā veidā. Nevienam nav nekāda prieka pārrakstīt jūsu foliantus no rokraksta vietnē.

Piebilde. Piebilde. Internetā nav bezmaksas attēlu un vizuālo elementu. Ja tādi ir, tad tiem ir piemēroti kādi nebūt izmantošanas noteikumi. Ievērojiet noteikumus un īpašumtiesības. Atrast bildes īsto īpašnieku nav sarežģīti.